Autor Wątek: Hangar Leth mori Aiwe  (Przeczytany 7039 razy)

Czerwiec 02, 2018, 07:37:29 am
Odpowiedź #45

Anca Scrappaw

  • Evilberus.6398
  • Information
  • Kandydat
  • Wiadomości: 41
Popielka skorzystała z okazji, że Kaeiles zaczęła rozmawiać z Visterionem i skierowała się na miejsce wskazane przez Asura.
Po ustawieniu rusztowania konstrukcyjnego i posegregowaniu części skombinowała z innej części hangaru olbrzymi stół montażowy. Na nim od razu pojawiły się narzędzia, smary, oleje oraz dwa silniki wyciągnięte na stojakach z rozbitych maszyn.
Nieodzowna stalowa beczka na odpadki pojawiła się tuż obok miejsca pracy. Popielka sprawnie rozbierała obydwa silniki i odkładała je w trzy miejsca oznaczone kartkami " Dobre" " Regeneracja" oraz wrzucając zużyte części do beczki na odpadki. Każda śruba została sprawdzona. Każda tuleja dokładnie przejrzana. Każdy odlewany element oczyszczony i sprawdzony pod kątem pęknięć lub zmęczenia materiału.
Druciana szczotka zaczęła zdzierać stary nagar z cylindrów. Popielka pogwizdywała wesoło w rytm czyszczenia i popijała kawę z kubka wykonanego z korpusu granatu z dospawana do niego rączką. Uszy chroniła za pomocą wkładanych w kanał słuchowy korków wykonanych z elastycznej pianki a oczy za pomocą sporych gogli warsztatowych. Twarz zasłaniała maska wykonana z kawałka tkaniny i nowego silnikowego filtra powietrza.
Nuciła do tego piosenkę, której słowa ginęły w furkocie zdzieranego nagaru i pracującej maszyny.
Ogon Popielki bił na boki raz za razem.

Czerwiec 02, 2018, 08:55:49 am
Odpowiedź #46

Anca Scrappaw

  • Evilberus.6398
  • Information
  • Kandydat
  • Wiadomości: 41
Po wyczyszczeniu  cylindrów i korpusu silnika zapasowego Anca złożyła wszystkie przygotowane elementy do drewnianych skrzyń. Każda śrubka została owinięta w papier i oznaczona.
Teraz na stole pojawiły się dwa silniki główne. Popielka zrzędząc ostrożnie rozbierała konstrukcje. Wszystkie łopatki turbin były wyciągane i odkładane na jeden stos. Tylko nieliczne lądowały w metalowej beczce z odpadkami.
- Szlag!
Zaklęła Popielka, gdy jeden z elementów, który sprawdzała rozorał jej skórę na palcu. Kopnięta beczka z odpadkami przewróciła się i rozsypała swoją zawartość po podłodze.

Październik 05, 2018, 09:32:25 pm
Odpowiedź #47

Visterion

  • Korys Shedal.6029
  • Information
  • Kandydat
  • Wiadomości: 347
Skrzydło Aiwe



Pierwszy wybudowany okręt powietrzny bractwa Leth mori Aiwe. Dalej jest modyfikowany i rozbudowywany przez technologów oraz kierownika stoczni.





Zainstalowane Systemy

Zasilanie

Chociaż sterowiec napędzany jest silnikiem, posiada również zasilanie w postaci 18 kryształów energetycznych. Są one najwyższej próby – posiadają znaczne zapasy energii, będąc jednocześnie wytrzymałe na uszkodzenia fizyczne, niepodatne na wstrząsy, drgania i przeciążenia. Cztery z nich znajdują się w maszynowni, dwa na mostku, a pozostałe porozrzucane są po całym sterowcu. Wszystkie są ze sobą sprzężone, w równym stopniu zasilając cały statek.

Rozrzucenie kryształów ma na celu zabezpieczenie ich przed próbą sabotażu oraz zminimalizowanie ryzyka utraty całego zasilania przy punktowych awariach lub uszkodzeniach. Utrata któregokolwiek nie powoduje straty zasilania w konkretnej sekcji statku, ale ogólne osłabienie sieci.


Bariery

Sterowiec jest chroniony przez asuriański Radialny Generator Pól Siłowych. Po uruchomieniu wytwarza on wokół statku niemal nieprzenikalną sferę. Nie pozwala ona niczemu na wejście, do pewnego stopnia pozwala jednak na wyjście. Próba opuszczenia sfery powoduje uszkodzenia odwrotnie proporcjonalne do prędkości oraz wprost proporcjonalne do wielkości. Zatem im szybciej coś leci, tym mniejsza otrzyma uszkodzenia. Im jest większe, tym te obrażenia będą drastyczniejsze.

Takie działanie sfery można wytłumaczyć następująco. Przepuszcza ona z wewnątrz, zatrzymuje z zewnątrz. Przekroczenie sfery sprowadza się do sytuacji, gdy część obiektu (po wewnętrznej stronie) ma możliwość poruszania się w obu kierunkach , a druga jego cześć (po zewnętrznej stronie) ma zablokowaną drogę powrotu. Nawet krótkie przebywanie w tym stanie powoduje uszkodzenia wewnętrzne i rozrywanie materii tego obiektu.

Próba przekroczenia sfery przez istoty organiczne jest śmiertelna w niemal każdym przypadku. Moment przejścia przez sferę kluczowych organów wewnętrznych powoduje katastrofalne w skutkach uszkodzenia. Większość można przeżyć dzięki błyskawicznej interwencji przy pomocy magii leczniczej, ale nie uszkodzenia mózgu. Te są nieodwracalne i skutkują niemal natychmiastowym zgonem.

Wytworzenie bariery wymaga znacznych pokładów energii, ale jej utrzymanie – już nie. Ilość energii pochłanianej przez podtrzymywanie wyrównuje się z energią wytworzenia po kilku godzinach nieprzerwanego działania.


Oświetlenie

Cały statek wykorzystuje w ramach oświetlenia asuriańskie kryształy. Dają one przyjemne dla oka, białe światło, przy którym można łatwo pracować nie przemęczając oczu. Zamontowane są w każdym pomieszczeniu oraz na pokładzie, a energię czerpią bezpośrednio z 18 głównych kryształów zasilających.

Sterowiec wyposażony jest również oświetlenie awaryjne. Tutaj również służą kryształy, tym razem  jednak dają światło czerwone, a energię czerpią z własnych zapasów. Są one całkowicie niezależne od głównego zasilania i uruchamiają się właśnie wtedy, kiedy ono padnie. Są one w stanie świecić przez kilkadziesiąt godzin bez przerwy, ale po zużyciu swych zapasów stają się bezużytecznym kawałkiem szkła.

Na kadłubie sterowca zamontowane są reflektory, które umożliwiają rozświetlanie terenów otaczających statek.

System odrzutowy

Sieć mikrosilników zamontowanych z tyłu i po bokach, zarówno kadłuba jak i balonu. Wyposażone są układ transformujący energię magiczną w płomień, który następnie wydobywa się dyszami. Kierunek tych ostatnich można ustalać na mostku, dzięki czemu można je np. odchylić w bok, by przyśpieszyć skręt okrętu. Choć pojedynczo zapewniane przez nie przyśpieszenie jest pomijalne, sytuacja zmienia się dzięki zamontowaniu całej ich sieci.

Zniszczenie mikrosilnika nie powoduje dalszych uszkodzeń statku. Nie wybucha on ogniem, jako że system transformujący w niego magię przestaje działać. Dzięki temu można bezpiecznie montować je w niemalże dowolnym miejscu sterowca. Więcej nawet, zapewniają dodatkową ochronę. Minimalną, ale jednak.

Główną część systemu odrzutowego stanowi jednak silnik umieszczony na rufie. Zasilany jest nie paliwem czy czystą magią, ale kryształami wypełnionymi mocą ognia – rdzeniami ognistych żywiołaków. Po uruchomieniu systemu kryształy buchają ogniem, który służy do rozpędzenia statku.

Przed uruchomieniem silnika odrzutowego należy złożyć płetwę sterową, by uniknąć jej podpalenia. Skutkuje to tragicznym spadkiem manewrowości statku. Jest to cena, którą się płaci za przyśpieszenie sterowca.

Silnik odrzutowy, choć opancerzony, stanowi słaby punkt sterowca. Krytyczne uszkodzenia mogą prowadzić do jego eksplozji, która w najgorszym przypadku jest w stanie zniszczyć całą rufę sterowca, wraz z mostkiem i maszynownią. Straty można zminimalizować poprzez odrzucenie rdzeni ognia lub nawet całego silnika. Obydwie akcje można wykonać z poziomu panelu sterującego, znajdującego się zarówno na mostku, jak i w maszynowni.

Ewentualnie, proces odrzucenia można wykorzystać w dramatycznej próbie zbombardowania czegoś znajdującego się pod sterowcem.


System komunikacyjny AFK–4404

System składa się z sieci interkomów rozmieszczonych w każdym pomieszczeniu oraz w każdym stanowisku ogniowym. Każdy interkom pozwala na komunikację z dowolnym innym, przy czym jedynie ten umieszczony na mostku umożliwia rozmowę z więcej niż jednym jednocześnie. Interkom jest panelem zamontowanym w ścianie statku, na którym znajduje się szereg podpisanych przycisków, które odpowiadają za poszczególne interkomy. 

Na samej górze listy zawsze znajduje się mostek, a na samym dole poszczególne stanowiska ogniowe. By rozpocząć nadawanie należy albo wcisnąć wielki przycisk odpowiedzialny za uruchomienie interkomu, albo wypowiedzieć komendę "[nazwa interkomu] Start". Nadawanie zostaje zakończone po ponownym wciśnięciu przycisku lub wypowiedzeniu komendy "[nazwa interkomu] koniec]".

Panel sterowania na mostku również składa się z serii przycisków odpowiedzialnych za poszczególne sekcje, przy czym możliwe jest jednoczesne nadawanie do kilku interkomów. Rozpoczęcie nadawania z mostka do interkomów niższego stopnia powoduje przerwanie trwającej tam już rozmowy.

Mostek może przyjmować komunikaty z wielu interkomów jednocześnie. Możliwe jest też wyciszenie takowych, jeśli istnieje taka potrzeba.

System opiera się łączności przewodowej – interkomy połączone są kablami, przy czym wszystkie spotykają się w panelu na mostku. Każdy interkom jest podłączony z głównym panelem dokładnie jednym kablem. Każdy kabel może przesyłać komunikat tylko z jednego punktu, przy czym priorytet w systemie posiada mostek.

Z tego względu jeżeli A chce się skontaktować z B, ale B jednocześnie rozmawia z C, to A musi poczekać aż linia B stanie się wolna. Jeżeli M  (Mostek) postanowi się skomunikować z B, to łączność B z C zostaje przerwana na rzecz nawiązania łączności M z B. Jednocześnie jednak D może rozmawiać z E, jak i F może rozmawiać z G. Jeżeli M postanowi nadać komunikat do wszystkich stanowisk, to na czas trwania tego komunikatu wszystkie stanowiska tracą możliwość rozmowy ze sobą nawzajem – mogą jednak mówić do M.

Na mostku znajduje się jedno dodatkowe stanowisko, które jako jedyne na statku jest zdolne do komunikacji bezprzewodowej. Pozwala ono na prowadzenie rozmowy z jednostkami znajdującymi się poza sterowcem. Sterowiec może prowadzić rozmowę z dowolną ilością jednostek, przy czym nie jest w stanie jednocześnie wysyłać różnych komunikatów. Komunikaty nadawane przez sterowiec zawsze są wysyłane do wszystkich jednostek znajdujących się w zasięgu.

Komunikaty bezprzewodowe są podatne na zakłócenia. Burze i fizyczne przeszkody, a także obszary silnej magii są znacznym utrudnieniem w prowadzeniu rozmowy. Ponadto, komunikatory jednostek mają duży słabszy sygnał niż sterowiec. Może zdarzyć się, że jednostki będą odbierać komunikaty, ale nie będą w stanie takowego nadać.

W bezprzewodowe komunikatory wyposażony jest głównodowodzący sterowca – Varialus, Zarząd oraz Egzekutywa gildii, a także główny mechanik – Visterion.

Ponadto, w hangarze Aiwe oraz mieście Aiwe znajdują się stacjonarne nadajniki o dużej mocy.


System "Terror"

Sieć głośników umieszczonych na kadłubie sterowca. Uruchomione, wysyłają do obszarów znajdujących się pod nim kakofonię dźwięków wyjętych wprost z koszmarów. Koszmarny jazgot, będący połączeniem setek dźwięków, niektórym przypomina ryk bestii, inni opisują go jako wrzask umęczonych dusz. 

Fala dźwiękowa emitowana przez "Terror" nie tylko brzmi źle, ale jest też potwornie głośna. U osób znajdujących się bezpośrednio pod sterowcem wywołuje fizyczny ból. Wystawienie na działanie systemu przez dłuższy czas prowadzi do utraty słuchu.

Specjalna konstrukcja głośników sprawia, że fale dźwiękowe rozchodzą się jedynie w kierunku, w którym są one skierowane. Dla osób znajdujących się na sterowcu "Terror" jest praktycznie niesłyszalny.



Uzbrojenie:

Sterowiec posiada dziesięć stanowisk ogniowych i po modernizacji wszystkie zostały oddane do użytku. Na statku znajdują się:
- Dwa działa burzące "Uderzacz"
- Dwa ciężkie działa precyzyjne "Sokół"
- Dwa działka energetyczne ZX-144
- Dwie armaty 234 mm "Grzmot"
- Jeden system ZX-999 Wz.03 P. "Epilog"
- Jedna wyrzutnia rakiet "Apokalipsa"

DB Uderzacz – Standardowe działo średniego zasięgu. Ta stosunkowo nieskomplikowana konstrukcja nie zapewnia żadnych wyjątkowych możliwości, jest jednak prosta w obsłudze i konserwacji. Wykorzystana amunicja artyleryjska zapewnia przyzwoitą siłę ognia i celność. Szybkostrzelność zależy od wyszkolenia i doświadczenia załogi, ale zamyka się w granicach od 12 do 15 strzałów na minutę.


ZX-144 – Asuriańskie działko energetyczne, będące udoskonaloną wersją tych stosowanych przez golemy. Rdzeń działa tworzy magiczne pociski, które wystrzeliwane są z dwóch znajdujących luf. Te niosą zarówno energię uderzeniową, jak i cieplną. Jedno i drugie jest stosunkowo słabe, ale wciąż zdolne połamać kości i dotkliwie poparzyć. Moc tej broni tkwi jednak szybkostrzelności, która pozwala dosłownie zalać deszczem pocisków. Choć skuteczność przeciw celom ciężko opancerzonym oraz fortyfikacjom jest ograniczona, ZX-144 jest skuteczne przeciw lżejszym celom.

Działko jest podatne na przegrzewanie, z związku którym zaleca się stosowanie trwających po kilka sekund serii. Przegrzanie rdzenia skutkuje anomaliami – drastyczna utrata celności, osłabienie pocisków, zmniejszenie szybkostrzelności, niebezpieczna dla operatora radiacja cieplna i magiczna, a w przypadku krytycznych temperatur eksplozja urządzenia.

Idealna przerwa od ostrzału powinna trwać drugie tyle, ile trwało prowadzenie ognia. Rdzeń niemal zawsze wraca wtedy do bezpiecznej temperatury. Oczywiście dopuszczalne są krótsze przerwy, jako że największy spadek temperatury występuje przez pierwsze kilka sekund, jednakże w przypadku dłuższych bitew może to się skończyć katastrofą.

Energia pobierana jest z własnych kryształów energetycznych, które wystarczają średnio na dwa tysiące pocisków. Wymiana kryształów jest stosunkowo prosta, ale konieczny jest powrót rdzenia do temperatury pokojowej.


CDP Sokół – Działo precyzyjne wyposażone w skomplikowane systemy celownicze. Strzela pociskami przeciwpancernymi o znakomitym zasięgu i celności. Wykorzystuje magazynki mieszczące 10 pocisków, posiadając szybkostrzelność na poziomie 30 pocisków na minutę. Czas przeładowania magazynka zamyka się w przedziale od 10 do 15 sekund.

Pociski posiadają minimalny obszar rażenia, który w praktyce wymusza bezpośrednie trafienia w cel.


Armata 234 mm "Grzmot" – Armata wykorzystująca amunicję odłamkowo-burzącą. Ciężkie pociski posiadają znaczny obszar rażenia, zachowując jednocześnie druzgoczącą moc, której oprą się jedynie najciężej opancerzone cele. 

Armata posiada zadziwiająco krótką lufę, która nie sprzyja nadawaniu pociskom prędkości i celności. Podyktowane jest to wymogami związanymi z instalacją armaty o takim kalibrze na statku latającym. Ubytki te są jednak w większej mierze rekompensowane przez zamontowany w dziale akcelerator, który wykorzystuje energię magiczną do przyśpieszania pocisku. Odbywa się to za pomocą szeregu obręczy zainstalowanych wzdłuż lufy, przez które przechodzi pocisk podczas strzału.

Obręcze przyśpieszające tracą swoje właściwości po kilkunastu strzałach – wstrząs towarzyszący odpaleniu pocisku stopniowo je uszkadza. "Grzmot" po utracie tego wspomagania traci na celności i zasięgu, ale nie na sile ognia.

Przeładowanie armaty zajmuje ok. 30 sekund.


ZX-999 Wz.03 P. "Epilog" – Urządzenie, które wyglądem wcale nie przypomina broni. Lekko wklęsły, przypominający nieco antenę, dysk z którego sterczy pięć iglic – jedna z samego środka dysku, pozostałe cztery umieszczone na okalającym dysk pierścieniu, w równych od siebie odległościach. Iglice zewnętrzne stykają się końcami ze szpicem iglicy wewnętrznej.

Po uruchomieniu, pierścień z iglicami zewnętrznymi zaczyna się kręcić, stale nabierając prędkości. Jednocześnie iglice zewnętrzne zaczynają się odchylać, oddalając się od iglicy wewnętrznej. W trakcie tego procesu nieustannie emitowana jest energia. Z początku skupiona punktowo na końcu wewnętrznej iglicy, wraz odchylaniem się iglic zewnętrznych nabiera kształtu ciągle powiększającej się kuli czystej mocy. 

Strzał powoduje odpalenie kuli pędzącej z bardzo dużą prędkością. Ta leci w linii idealnie prostej dopóty, dopóki w coś nie trafi. Trafienie kończy się detonacją gigantycznej ilości mocy skupionej w małym punkcie przestrzeni, ergo – totalną anihilacją. 

Naładowanie ZX-99 Wz.03 P. zajmuje 20 sekund i zużywa mnóstwo mocy. Ładowaniu towarzyszy specyficzny świst oraz emisja świetlna. Sterowiec na czas przygotowywania się do strzału staje się doskonale widoczny i słyszalny w całej okolicy. 

"Epilog" nie jest w stanie strzelać częściej niż raz na 30 minut, a zasilanie sterowca Aiwe nie pozwala na oddanie więcej niż 2 strzałów.


SR "Apokalipsa" – Przeznaczona do zwalczania celów naziemnych wyrzutnia prototypowych rakiet, które zamiast pojedynczego ładunku wybuchowego kryją w sobie 80 kryształów wypełnionych skondensowaną mocą ognia. Rakiety mają dwa tryby, które ustala się przed ich wystrzeleniem. 

W pierwszym trybie, rakieta zwyczajnie leci do celu, by po uderzeniu pochłonąć okolicę w wielkiej kuli skondensowanych płomieni o piekielnej temperaturze.

W drugim trybie, rakieta stopniowo odrzuca kryształy w trakcie lotu, tworząc za sobą pokrywający znaczny obszar szlak płomieni. 

Ze względu na rozmiar rakiet można przenosić jedynie 6 egzemplarzy. Przeładowanie wyrzutni zajmuje 20 sekund.


Kambuz - Golem od Tin:
Instrukcje:
Spoiler
Cytuj
Jak się zdecydujesz co do imienia to odchyl prawe ucho. Naciśnij przycisk który tam zobaczysz i trzymaj go wciśniętego. Powiedz wyraźnie samo imię i dopiero puść przycisk. Zacznie nieco klekotać i zgrzytać, ale to dobrze. Gdy ucichnie odezwij się jego imieniem. Powinien odpowiedzieć "Gotowy" Od teraz możesz mu mówić co ma robić.
Instrukcję i kilka przepisów masz w kopercie w paczce. Sporo ma już zaprogramowanych ale może przyjmować nowe.
Po informacji "Gotowy" wskaż mu miejsce w którym będzie przebywał gdy skończy swoje zajęcia.
Używaj prostych komend poprzedzając je jego imieniem.
Np. " Pimpuś (to imię golema Tin) tu odpoczywasz" Stań w miejscu które ma zająć lub powiedz dokładnie obok czego ma stanąć. Później zapamięta to oczywiście do zmiany miejsca na inne.
"Pimpuś, zrób zapiekankę z ziemniakami i szynką" ," Pimpuś, posprzątaj i czekaj na polecenia"
"Pimpuś, tu gotujesz".
Golem poza funkcją pieczenia i grillowania może też gotować zupy.
Gotową potrawę postawi na stabilnej płaskiej powierzchni i oznajmi "Danie gotowe"

Nawet jeśli to będzie imię innej osoby która Cię na przykład kiedyś odwiedzi, golem i tak zapamięta swoje w specyficzny sposób wypowiedziane i nie zareaguje jeśli nie będziesz się zwracała do niego.
Z tyłu jest niewielka szczelina. Jeśli zechcesz jakąś nową potrawę wsuń tam kartkę z zapisanym przepisem, golem po zapoznaniu się rozpocznie przygotowanie jeśli w obrębie powierzchni pomieszczenia które mu wskażesz znajdzie składniki. Jeśli któregoś nie znajdzie poinformuje Cię o tym. Przepisy będzie zapamiętywał wiec kolejnym razem już tylko możesz powiedzieć słownie.
Sam się wyczyści, ale jest jedynie urządzeniem więc trzeba sprawdzać co jakiś czas czy mu coś nie utknęło lub zostało.
Co jakieś trzy miesiące daj go do przeglądu - znaczy łap Tin - chętnie pomoże za darmo w ramach gwarancji ^^
Jeśli zauważysz, że coś się przypala lub potrawa dziwnie smakuje (w co wątpię bo Tin daje gwarancję) sprawdź listę możliwych czynności zamieszczonych na końcu instrukcji. Jeśli wykluczysz wszystkie możliwe akcje i nadal będzie coś nie tak to zgłoś to Tin.
Pamiętaj!
Sprawdzaj tylko przy unieruchomionym golemie byś się nie poparzyła np rozgrzanym rusztem lub innymi mechanicznymi częściami w środku.
Przykładowa komenda na zakończenie: "Pimpuś, odpoczywaj."
Poczekaj około piętnastu minut na ostygniecie mechanizmów i możesz otworzyć klapkę z przodu - górna to grill, dolna to ruszt - by sprawdzić stan golema.

Podpisano
Pozdrawiam - Tin ^^

Przepisy:
Spoiler
Cytuj
Grzanki Tin
Składniki dla dwóch osób:

- cztery kromki chleba
- masło
- cukier
- cynamon
- wanilia

*Dalej jest dokładny opis przygotowania*

Stek z dolyaka duszony z warzywami

- kawałek polędwicy, anrykotu lub udźca.
- marchew, cebula, ziemniaki
- olej
- pieprz
- sól


Grillowane kawałki kurczaka w sosie czosnkowym


- kurczak (najlepiej już pozbawiony życia - golem nie jest tak szybki by biegać za drobiem)
- śmietana
- czosnek
- masło
- sól
- pieprz

Ciastka korzenne

- mąka
- cukier
- drożdże
- sól
- korzenne przyprawy
- miód
- jajka



Dalszy spis potraw i składników...

- Ciasto z truskawkami
- Ciastka z owocami (dowolne owoce)
- Chleb rozmarynowy
- Chleb z ziarnami zbóż
- Razowiec
- Pieczone kurcze
- Pieczeń z dolyaka
- Zapiekanka ze szpinakiem
- Zapiekanka z ziemniakami i szynką
- Piure z ziemniaków
- Kotlety mielone (mięso dowolne)
- Rosół
- Zupa ogórkowa
- Zupa pomidorowa


Lądowisko - Pionowzlot:


Pionowzlot konstrukcji Żelaznego Legionu. Jest to maszyna przeznaczona do szybkiego transportowania niewielkich ładunków lub niewielkich oddziałów ze sterowca i do niego.
Przestrzeń ładunkowa zapewnia możliwość przewozu trojga rosłych Nornów z zaopatrzeniem lub odpowiednią ilość innych ras. Jeżeli jest jeden Norna najwygodniej oprócz niego posadzić jeszcze czworo innych istot.
Pionowzlot dodatkowo posiada dwie bomby zapalające oraz dwie burzące podwieszone pod kadłubem. Ich moc jest taka sama jak ładunki przenoszone przez inżynierów. Główną bronią zaczepna jednostki jest działko zamontowane obok siedziska pilota.  MKM Huragan zamontowany na pionowzlocie został zmodyfikowany przez obecna pilotkę i zasilany jest z magazynków bębnowych łatwej wymiany. Każdy kto chce podkraść patent narażony jest na uderzenie kluczem 50" po łapach